۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۴
	"از فاصله صفر" غزه در اسکار 2025

 "از فاصله صفر" غزه در اسکار 2025

  • "از فاصله صفر" غزه در اسکار 2025

	"از فاصله صفر" غزه در اسکار 2025

فلسطین فیلم «از فاصله صفر» را برای اسکار 2025 نامزد می کند. فیلم عبارت است از تعدادی فیلم کوتاه که در پرتو جنگ نابودی اسرائیل در غزه پس از عملیات «طوفان الاقصی» فیلم برداری شده است.

وزارت فرهنگ فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که فیلم «از فاصله صفر» با کارگردانی "رشید مشهراوی" را نامزد کرده است. فیلم های کوتاهی که تجربیات و داستان‌های فیلمسازان غزه را روایت می‌کند و در طول جنگ اسرائیل در پی عملیات طوفان الاقصی فیلم‌برداری شده است.

این فیلم برای اولین بار در جولای گذشته در جشنواره بین المللی فیلم عمان به نمایش در آمد و تصمیم بر این است که در جشنواره های دیگری مانند جشنواره بین المللی فیلم تورنتو در سپتامبر آینده به نمایش درآید.

«از فاصله صفر» توسط تعدادی از فیلمسازان غزه از جمله: احمد الدنف، ندی ابوحسنه، کریم سطوم، محمد الشریف، بشار البلبیسی، مصطفی کلاب، مهدی کریره، اوس البنا، اعتماد وشاح، هناء علیوه، تامر نجیم، نضال دامو، علاء دامو، ریما محمود، خمیس مشهراوی، اسلام الزریعی، باسل المقوسی، مصطفی النبیه، وسام موسی، علاء اسلام ایوب، رباب خمیس و احمد حسونه ساخته شده است.

مراسم اهدای جوایز اسکار توسط آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک آمریکا در مارس 2025 انجام خواهد شد.

وزیر فرهنگ فلسطین، معتقد است که نامزدی فیلم «از فاصله صفر» تاکیدی است بر اهمیت سینمای فلسطین و نقش آن حتی در تاریک‌ترین شرایط، زیرا سازندگان این اثر توانسته‌اند تجربیات انسانی خود را مستند کرده، داستان‌های خود را در شرایط سخت و غیرانسانی بیان کنند.

به گفته وزیر فرهنگ عماد حمدان، وزارتخانه تلاش می‌کند تا از پدیدآورندگان فلسطینی برای تقویت حضورشان در صحنه بین‌المللی حمایت کامل کند، چرا که چنین مشارکت‌هایی در برجسته کردن هویت و روایت فلسطینی در سراسر جهان بسیار مهم هستند."

"من المسافة صفر": غزة فی أوسکار 2025

کد خبر 20980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =